top of page

כשפונים אל המוח מגיעים אל הרגש


כשפונים אל המוח, מגיעים אל הרגש

דורון בטשי

- זה כבר בלתי נסבל, הם מרשים לעצמם יותר מדי

מה קרה? אני שואל

- הם פשוט לא ממושמעים, גם המדריכה שלהם הרימה ידיים

עדיין לא הבנתי, צוות המשרד היה נסער ולקח לי מספר דקות ללמוד את המצב. במרכז ההדרכה שלנו התקיים קורס להכשרת נציגים בשוק ההון, 25 חניכים, כל יום, במשך מספר שבועות. הן סיפרו לי על ההתנהגות הבעייתית שלהם.

כשהבנתי, גם אני התרגזתי. רעשנים, משאירים לכלוך בכל מקום, חוצפנים... והמתסכל ביותר, המדריכה שלהם הרימה ידיים, היא אמרה במפורש "זו הקבוצה הכי בעייתית שהייתה לי.." וגם הוסיפה "...הם פשוט לא ניתנים לשליטה"

מקומם. החברה ששוכרת את המקום חייבת להיות אחראית, אך היא משדרת חוסר אונים. לא מקובל עלי שזה ימשיך כך, לא כלפי הצוות שלי ולא כלפי המשתתפים האחרים.

ביקשתי את אישורה של המדריכה להיכנס ולומר מספר מילים.

היא חששה מאוד מהסיטואציה, אך לבסוף הסכימה להקצות 5 דקות בסיום יום הלימודים.

הסכמתי. זה היה המסר:

הצגתי את עצמי וציינתי שאני מאוד שמח שהם מתארחים במרכז ההדרכה שאני כל כך אוהב ואת חלקו אף בניתי במו ידיי. סיפרתי להם שגם אני עוסק בהדרכה ומתן הרצאות ומכיר היטב את משמעות העבודה שאותה הם הולכים לבצע. עבודה שמצריכה תקשורת גבוהה. תקשורת שתוכל להוביל אותם להישגים. זו תקשורת בינאישית שמטרתה לקבל הסכמה.

רוב האנשים שמגיעים להישגים גבוהים, הם אלו שהצליחו לקבל הסכמה יותר מהאחרים, הם שומעים יותר "כן" מהשאר. זה כלל אצבע בחיים ובעסקים, לאו דווקא בגלל הידע שהם צברו, יש הרבה כאלה. הם יקבלו יותר כן, כשהם ישתמשו בשתי מיומנויות חשובות לחיים....

עצרתי לרגע, נתתי להם לעכל את מה שנאמר, ובו זמנית בדקתי שהם איתי. הם רכנו קדימה, לא דיברו ולא החליפו מבטים...חוסר הרצון שהקרינו בתחילת השיחה התחלף בסקרנות... כל מה שעניין אותם עכשיו לדעת, מהם שתי המיומנויות החשובות לחיים.

היכולת להבין מה עובר על האדם שמולך זו הזדהות, היכולת שלך להבין מה מרגיש האדם שמולך זו אמפטיה, זו מיומנות שמאפשרת לך להיכנס לנעליים שלו, להבין מה חשוב לו וכך להגיע אליו. קוראים לזה אינטליגנציה רגשית.

אבל יש מיומנות נוספת שמשלימה וחופפת את הראשונה, זו היכולת להבין את המצב שבו השיחה מתנהלת, אם אנחנו שומעים את הילדים שלו בוכים ברקע, אם רואים אדם שממתין לו, אם שמים לב שחם לו ואם אתם מבחינים שהוא לא מרגיש טוב... אלו סימנים שחובה עלינו לקחת בחשבון ולהתחשב בהם, באמירה... עדיף גם בעשייה. קוראים לזה – רגישות מצבית.

שמתי לב שהם שומעים את דבריי בשקיקה, באותו רגע הרגשתי חום גדול כלפיהם.

רואים שאכפת להם. הבנתי שזה זמן החיבור לסיבה שאני עומד מולם.

אנחנו מאוד נשמח לתת לכם שירות, אנחנו גם מאוד אוהבים לתת יותר למי שיודע להעריך את המאמץ של החברה שהשקיעה כסף רב בהכשרה שלו, ולמי שמכבד את הצוות שדואג לתת לו שירות. כשתגיעו לכאן תתאמנו, תפעילו רגישות מצבית ותשתמשו באינטליגנציה רגשית, אנחנו נעשה את הכל שיהיו לכם את התנאים הטובים ביותר.

איחלתי להם הצלחה והתנצלתי על כך שלא יצא לי לדבר איתם בתחילת הקורס.

3 דקות, 25 משתתפים. 180 מעלות. מהפך.

עד סוף הקורס, רק מחמאות.

הם פשוט הבינו למה

וכשמבינים למה, מתפתחת הזדהות

הלמה הזה מלווה אותי שנים ארוכות, גם אני שאלתי למה?

למה אנחנו אומרים ועושים דברים ללא מחשבה?

שאלתי יותר מ-100 שאלות שקשורות לפולקלור היהודי.

התחוור לי שאנחנו חסרי ידע על מקורות החוכמה היהודית, ואנחנו פועלים כרובוטיים. ומהסיבה הזו בדיוק כתבתי את הספר "למה היהודים אומרים" שעורר תגובות רבות. זו גם הסיבה שהקמתי פרוייקט לגיוס המונים שמטרתו להפיק את סרט הדוקו "שפת היהודים" שנוכל להפיצו לכל יהודי העולם.

אני מזמין אתכם לקרוא על הפרוייקט המעניין והמאתגר הזה,

לתמוך בו ולהיות שותפים לדבר משמעותי שיכול להשפיע על כולנו.

אתם יכולים לשלב את התמיכה בקבלת תמורה מיידית

ספר + מופע חווייתי

(כשתיכנסו לפרוייקט, חפשו בצד שמאל את המופע המתאים)

ב-15 בינואר אקיים מופע מיוחד, טרם יציאתי לחו"ל

"שפת היהודים – החיים, הדת ומה שביניהם"

מופע שמחבר את מיומנות השכנוע וקבלת ההחלטות בחיי היום יום, מניהול ועד מנהיגות, מהזוגיות ועד הקריירה, לספר "למה היהודים אומרים" שאתגר את החשיבה, על הסיבות למילים ולמעשים שאנחנו עושים בפולקלור היהודי. המופע משלב דוגמאות, הומור, ויפתיע גם אתכם, על דברים רבים, שרבים לא יודעים את הסיבה לקיומם.

15 בינואר

בוקר של כייף ביום שישי

10:00 - התכנסות וכיבוד קל

10:30-12:00 - המופע "שפת היהודים"

במרכז שביט הדרכה

רחוב בצלאל 8 רמת-גן

דקות הליכה מרכבת ארלוזורוב והסדר חניה ב-10 ₪ לכל היום

לפרטים והזמנות לחצו כאן או צרו קשר בטלפון: 03-6124125

צוות המשרד ישמח לעמוד לשירותכם...

כן, נהיה רגישים למצבכם, מאוד רגישים (-:

שלכם,

דורון בטשי

הודעות נבחרות
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
ידיעות אחרונות
ארכיון
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page